Ana içeriğe atla

Blogger Günlüğü #7



Blogger Günlükleri’ne tam gaz devam ediyorum. Okumak ne kadar keyifli bilmiyorum ama ben yazarken çok keyif alıyorum. 7. Blogger Günlüğü’nde 4 adet harika yazı, bir etkinlik duyurusu, bir script, 3 konu hakkında yorumum ve bir ilginç infografik paylaşımı var. Umarım ilginizi çeker.

Keyifli okumalar…

Bir Eleştiri (Blog Hocam Teması): Bildiğiniz gibi uzun süredir kullandığım temada ve blog tasarımında değişikliğe gittim. Beğenerek takip ettiğim kişisel blog yazarlarından Cem Kazan, bloglar hakkında yorumlarını yazdığını bir yazısında Blog Hocam’dan ve yeni tasarımdan bahsetmiş. Yorumunda yeni temayı pek beğenmediğini, yıllardır kullandığım ve Blog Hocam ile özdeşleşen eski temanın daha iyi olduğunu yazmış.

Herkesin görüşü ve fikri benim için çok önemli. Ancak dışı seni içi beni yakar durumu söz konusuydu. AdSense gelirlerinde düşüş, trafik düşüşü, düşük site hızı, hantal kodlar ve daha pek çok problem beni tasarım değişikliğine mecbur kıldı. Ayrıca tasarımı geliştirme süreci halen devam ediyor. Ben daha sade, temiz, net bir tasarım için çabalasam da gelen yorumlara ve önerilere göre tasarımda değişikliğe gitmeyecek kadar tutucu olmadığımın da bilinmesini isterim. Hem ne demişler, tebdil-i mekanda ferahlık vardır :)

Bir Yazı (Eski Yazıların Önemi): Blog arşivinizi hiç gözden geçirdiniz mi? Eski blog yazılarınızın ne kadar kıymetli olduğunu ve güncel tutmanın önemini biliyor musunuz? Türkiye’nin önemli SEO ajanslarından ZEO’nun blogunda konuyla ilgili harika bir yazı yayımlanmış. Pek çok güçlü kaynaktan alınan verilerle zenginleştirilmiş yazıda eski postların neden önemli olduğu ve içeriği taze tutmak için neler yapılabileceği anlatılmış.

Ben eski yazılarımı düzenlemeye ve güncellemeye başladım. Sizlere de bu makaleyi okuyarak eski yazılarınızı tozlu raflardan çıkararak çeki düzen vermenizi öneririm. Faydasını göreceğimizden eminim.

Bir Tweet (Blogların Değerlendirilmesi): Bir ara bloglarda sıkça denk geldiğim bir tartışma vardı. Evren’in blogunda yer verdiği gelecek vaadeden bloglar listesine jüri değerlendirmesi ile kabul edilmeyen blog yazarı arkadaşlar belli ki bu konuya fazla kafayı takıp canlarını sıkmışlar. Ben de bu konu ile ilgili aşağıdaki tweeti atma ihtiyacı hissettim.


Tweette de belirttiğim gibi kimse bu konuda otorite veya yetkili değil. Şöyle düşünün; Evren kendi listesini yapmış ve bu listeyi yaparken de birkaç arkadaşından yardım istemiş. Siz de kendi sitenizde en başarısız bloglar diye bir liste yapıp bu listenin başına Blog Hocam’ı koyabilirsiniz. Tamamen sizin inisiyatifinizde. Peki sizin yaptığınız bu liste Blog Hocam’ın gerçekten başarısız olduğu anlamına gelir mi? Hayır. Bu yüzden çok takılmayın böyle listelere. Siz bloglamaya devam edin.

Bir Kılavuz ( SEO Başlangıç Kılavuzu): Google resmi güncel arama motoru optimizasyonu yani SEO başlangıç kılavuzunu paylaştı. Bu kılavuzda temel SEO teknikleri örneklerle anlatılmış. Kılavuzda yazılanları okuyarak blogunuzun ve içeriklerin arama motorlarında gözükmesi için neler yapmanız gerektiği ile ilgili ipuçları alabilirsiniz.

Şunu belirtmek isterim ki bu kılavuz size yol gösterecek, direk Google’ın ilk sırasına çıkartmayacak. Burada yazılan bilgiler, örnekler ve öneriler sayesinde blogunuzu düzenleyecek ve değiştirecek olan sizsiniz.



Bir Soru (Adblock Engellemek): Serdar bey meraba. Adsense gelirlerinin düşük olması düşündürdü. Bir çok kullanıcı adblock kullanıyor. Bunu engellemek için sizin sitenize baktığımda böyle bir adblock engelleme eklentisi göremedim. Ben bir siteden buldum ve ekledim. Gerekli düzenlemeleri yaptım. Bu eklentide herhangi bir hile var mı onu da bilmiyorum.

Sayısal Mehmet kullanıcı adlı arkadaşımızın mail ile sorduğu soru üzerine Adblock’tan biraz bahsetmek istiyorum. Adblock bir siteyi gezerken o sitedeki reklamların gözükmesini engelleyen bir yazılım, tarayıcı uzantısı ya da mobil uygulamadır. Yani otomatik olarak reklam gelirlerinizde düşüş yaşanır.

Adblock engelleyici bir script kullanarak bu sorunu çözebilirsiniz. Adblock engelleyici scripti temin etmek için şu sayfadan gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra alacağınız kodu blogunuzun şablon kodlarından </body> kodunun üzerine ekleyebilirsiniz.

Gelelim benim bu scripti neden kullanmadığıma. Cevabı oldukça basit; etik bulmuyorum. Reklam görmek istemeyen kullanıcı zahmet edip adblock yüklüyorsa ona saygı duyulması gerektiği fikrindeyim. Yine de istek üzerine ben adblock engelleyiciyi paylaştım. Kullanıp kullanmamakta özgürsünüz.

Bir Yazı (AdSense Kazançları): Reklam konusu açılmışken yine Cem Kazan'ın yazdığı bir yazıyı paylaşmak istiyorum. Blog yazmaya yeni başlayanların doğru bildiği bir yanlışa değindiği yazısında AdSense onayı almakla hiçbir şeyin bitmediğine, hatta daha yeni başladığına değinmiş.

Sırf AdSense için blog açanlar azımsanmayacak sayıda ne yazık ki. Ve bu kişiler AdSense onayı alınca paranın akacağını falan zannediyorlar sanırım. Günde birkaç kuruş gelirlerle bir türlü 200 TL ödeme eşiğini dolduramayınca da başlıyorlar bu sefer AdSense neden kazandırmıyor diye araştırmaya.

Uzun zamandır AdSense yayıncısı olan biri olarak bilinmesini isterim ki AdSense’den para kazanmak, AdSense onayı almaktan çok daha zor. Doğru yerde doğru reklam birimlerini kullanmak, renkleri, boyutları ve yerleri sürekli değiştirmek, A/B testleri yapmak, organik trafik almak falan gerekiyor ki bunlar kolay işler değil. Boş hayallere kapılmayın.

Bir Etkinlik (Blog Tanıtımı): Yeni açılan, takipçisi az olan veya pek tanınmayan bloglara güzel bir haberim var. Bol Kahveli harika bir etkinlik düzenliyor. Sırf bloglara destek olmak amacı ile hiçbir karşılık beklemeden tanıtımlarını yapıyor.
Kendisini kutlarım.

blog tanıtımı


Şurada detaylarını bulabileceğiniz etkinlik ilgi görmüşe benziyor ki şimdiden 2 ayrı postta toplam adet blogun tanıtımı yapılmış bile. Siz de blogunuzu tanıtmak isterseniz kendisi ile iletişime geçebilirsiniz.

Bir Yazı (Doğru Kelimeler): Yeni keşfettiğim ve takibe aldığım bir sosyal medya danışmanı olan Reyhan Açıkelli'nin içerik üreticileri için yazdığı yazıyı okumanızı öneririm. Doğru kelimeleri kullanmanın önemini vurguladığı yazı sosyal medya kullanıcıları ve blog yazarları için çok faydalı öneriler içeriyor. İşte doğru kelimeleri kullanmak ile ilgili Reyhan’ın önerileri:

- Abartıdan kaçının, basit kelimeler tercih edin.
- Etken cümlelere odaklanın.
- Kısa tutun.
- İçten olun, benzetmeler ve istatistiksel veriler kullanın.

Bu önerilerin açıklamaları için yazının tamamını buradan okuyabilirsiniz.

Bir Infografik (En Çok Kazanan Bloglar): Dünyanın en çok kazanan bloglarının hangileri olduğunu ve aylık ortalama ne kadar kazandıklarını merak ediyor musunuz? Facebook sayfamda paylaştığım şu infografikte Top 10’u görebilirsiniz.



Türkiye için bu kazançlar çok ütopik olsa da insana hayal kurdurmuyor değil. Düşünsenize listede 3. sırada olan Perez Hilton gibi ayda 450.00$ (2 milyon TL) kazandığınızı. Hem de sevdiğiniz işi yaparak yani blog yazarak. Tabi bunlar artık  kurumsallaşmış, onlarca çalışanı olan büyük şirketler olmuş.

Bizde durum ne diye soracak olursanız, her ay 200 TL olan AdSense ödeme limiti acaba dolacak mı diye kara kara düşünmekteyiz :)

Bir Tweet (Blog Nedir?): Eski yazılarımı düzenlerken Blog Hocam’ın ikinci yazısı olan Blog Nedir? başlıklı yazıyı okuduğumda garip hisettim ve aşağıdaki tweeti attım.


Eskiden bloglar günlük olarak tanımlanıp tanımına uygun şekilde kişisel günlük olarak yayın yapan bloglar çoğunluktayken bugün blog amacının dışına fazlasıyla çıkmış durumda. SEO ajansları bloglara backlink kaynağı, markalar tanıtım mecrası, kurumlar satış ve pazarlama aracı, tanınmak isteyenler ise portföy olarak kullanıyorlar. En kötüsü ise AdSenseciler… Bu kitlenin blog açmasındaki tek amaç popüler her konuda doğru - yanlış, sağdan soldan toplanmış içerikler girerek AdSense’den para kazanmak. Kaç kişi kaldı ki gerçekten samimi içerik üreten? Kaç kişi?

7. BloggerGünlüğü’nün sonuna geldik. Okuyan herkese teşekkür ederim. Daha önce yayımladığım diğer Blogger Günlükleri’ni okumak isterseniz buraya bakabilirsiniz.

İlerleyen Blogger Günlükleri’nde yer vermemi istediğiniz içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı sosyal medya hesaplarımdan veya iletişim formundan bana iletebilirsiniz.



İyi bloglar!!!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Boomads ile Ünlü Markalardan Reklam Almak

Merhaba değerli bloggerlar diye başlamak istiyorum çünkü bu yazı tamamen sizi ilgilendiriyor. Şüphesiz sitelerden çok para kazanmak oldukça zor olsa da, akmasa da damlıyor diye tabir ettiğimiz kadar bir gelir elde ediliyor bloglarımız için. Öncelikle Boomads nedir bunun açıklamasını yapmalıyız. Hatta resmi olarak yaptıkları açıklamayı burada yayınlayayım. Öncelikle Boomads nedir bunun açıklamasını yapmalıyız. Hatta resmi olarak yaptıkları açıklamayı burada yayınlayayım. Boomads Nedir? Boomads uluslararası içerik pazarlama firmasıdır. Avrupa’nın en büyük yayıncı kuruluşlarıyla beraber, reklamverenler ile özgün içerik üreticileri ve kendi alanlarında fikir önderi olan kişileri biraraya getiren platformlar kurar. Boomads markanızın tüm dijital yayın ihtiyaçlarını karşılayan bir platform sunar. Markanız için özgün içerik üretimi ve etkileşimi yüksek yüzlerce blogger üzerinden dağıtımını sağlıyoruz. Peki yayıncılar için boomads nedir? Yani biz bloggerlar için. Yayıncılar Blogunuzdan, Facebo...

Blogger’ın Az Bilinen 4 Özelliği

İnternette blog açmanızı, yazmanızı, yönetmenizi sağlayan ücretsiz ve kullanımı en kolay platformu olan Blogger'ın tüm imkanlarından faydalanıyor muyuz? Bence çoğumuzun varlığından bile haberdar olmadığı pek çok özelliği var Blogger'ın. Bu yazıda çok az bilinen ve hemen hemen hiç kullanılmayan 4 Blogger özelliğinden bahsedeceğim. Keyifli  okumalar. 1. Kayıt Şablonu Özelliği Bu özellik yeni bir yazı yazmak için yazı panelini açtığınızda önceden girdiğiniz bir metnin ve kodun otomatik olarak orada yer almasını sağlar. Kayıt şablonu olarak eklediğiniz bir metin veya kod her yeni yazmak istediğinizde otomatik olarak çıkacaktır. Böylece her yazıda bulunmasını istediğiniz şeyi unutma derdine çare bulmuş olursunuz. Kayıt şablonu olarak istediğiniz metni veya kodu ekleyebilirsiniz ancak birkaç öneride bulunmak gerekirse: - Bu içerik Serdar Kara tarafından oluşturulmuştur.İçeriğin izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu...

Samanyolu galaksisinin en detaylı fotoğrafı çekildi

 Dünya corona virüsü salgını, kıtlık, iklim krizi, siyasi gerilim ve ekonomik darboğaz gibi "gündelik" sorunlarla mücadele ederken Avrupa Uzay Ajansı (ESA) aslında bunların ne kadar ufak olduğunu gözler önüne serdi. ESA, Samanyolu'nun en kapsamlı haritasını yayınladı. Avrupa Uzay Ajansı Dünya’nın içinde bulunduğu Samanyolu galaksisinin en kapsamlı ve detaylı 3 boyutlu haritasını kamuoyuna lanse etti. Avrupa Uzay Ajansı’nın 2013 yılından beri yıldızları analiz ve takip eden Gaia isimli uzay teleskobundan elde edilen verilerle paylaştığı harita bugüne kadar astronomlar tarafından yayınlanan en kapsamlı ve detaylı harita olarak kayıtlara geçti. Bu harita ile birlikte Samanyolu’nun yeni detaylarına ulaşmayı hedefleyen bilim insanları böylelikle galaksinin ne kadar büyük bir hızla genişlediğini ve zamanın başlangıcından beri ne ölçekte büyüdüğünü bulmayı amaçlıyor. Bilim insanlarının yayınladığı haritada 1.8 milyardan fazla yıldız bulunuyor. Avrupa Uzay Ajansı, “Gaia’dan elde ...