Ana içeriğe atla

Anahtar Kelime Araştırması Önemi Ve Uygulaması

“Anahtar kelime” çoğunuzun duyduğuna eminim. Fakat ne olduğu, nasıl bulunduğu veya nasıl kullanıldığı ile ilgili sorularınız olduğunun da farkındayım. Bu yazıda anahtar kelime araştırmasının öneminden, nasıl yapılacağından ve nasıl kullanılacağından bahsetmek istiyorum. Üstelik bu yazı yöntem “Google’dan hiç ziyaretçi gelmiyor” diye dövünenlere de yol gösterecektir.

Bloggerlar İçin Anahtar Kelime Araştırması Neden Ve Nasıl Yapılır?

Google’dan çok sayıda ziyaretçi çekerek blogundan para kazanmak isteyen bir kişinin yapması gereken ilk şeyin “anahtar kelime araştırması” olduğunu söylersek yanlış olmaz sanırım. Fakat şunu da rahatlıkla söyleyebiliriz ki ne blog oluştururken, ne de blogumuza içerik yazarken çoğumuz bu önemli adımı atlıyoruz.

Bir örnekle devam etmek istiyorum…

İnternette her geçen gün önemi artan içerik pazarlamasının temeli olan “makale yazmak” ile ilgili bir blog oluşturdunuz ve oluşturduğunuz bu blog için yeni bir yazı yazacaksınız. Bir süre beyin fırtınası yaptıktan sonra deneyimlerinizi paylaşacağınız bir yazı yazmaya karar verdiniz ve “Makale Yazacaklara Öneriler” başlıklı bir yazdınız. Son kontrollerden sonra “Yayınla” butonuna bastınız ve blogunuzda nur topu gibi bir yazınız oldu. Yapmanız gereken her şeyi yaptığınızı ve bundan sonra Google’dan binlerce ziyaretçi geleceğini düşünüyorsunuz öyle değil mi?

Üzgünüm ama yanılıyorsunuz. Çünkü yapmanız gereken esas şeyi yani anahtar kelime araştırmasını yapmadınız.

Şimdi bu yanlış örneği olması gerektiği gibi düzeltelim…

Blogunuzun ana konusu yani bel kemiği belli; “Makale”. Yani yazacağınız yazılar makaleler ile ilgili olmalı. O halde yapmanız gereken şey anahtar kelime araştırması yaparak insanların Google’da makale ana başlığı ile ilgili neler aradığını tespit ederek yazılarınızı buna göre şekillendirmek.

1. Adım: Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracına giderek “Bir kelime öbeği, web sitesi veya kategori kullanarak yeni anahtar kelimeler arayın”  yazan yere tıklayın.

google anahtar kelime planlayıcı


2. Adım: “Ürün veya hizmetiniz” yazan yere araştırma yapacağımız esas konu olun “makale” yazıyoruz. Hedefleme olarak dillerden “Türkçe”yi seçip, isteğinize göre ülkelerden de “Türkiye”yi seçtikten sonra “Fikir Al” butonuna basın.

anahtar kelime araştırması


3. Adım: “Fikir Al” butonuna bastıktan sonra “Reklam Grubu Fikirleri” açılacaktır. “Anahtar Kelime Fikirleri” semesine tıklayarak “makale” kelimesi ile ilgili önerilen anahtar kelimeleri göreceksiniz.

anahtar kelime fikirleri


Artık elinizde Google’da ana konunuzla ilgili çok aranan kelimler veya kelime grupları mevcut. Şimdi sıra bu kelimeleri bilgilerinizle harmanlayarak yazı fikirleri bulmaya geldi. Bizim örneğimizde “makale nasıl yazılır”  anahtar kelimesinin Google’da ayda ortalama 5400 kez arandığı gözüküyor. Bu anahtar kelimeyi kullanarak blogumuz için şuna benzer konular üretebiliriz:

  • SEO uyumlu makale nasıl yazılır
  • Google dostu makale nasıl yazılır
  • 20 dakikada iyi makale nasıl yazılır

Buna benzer fikirler üreterek bulduğunuz anahtar kelimeleriyle yazılar yazabilirsiniz. Çünkü anahtar kelime araştırması yaparak blog yazısı yazmak Google’dan daha fazla ziyaretçi yani daha fazla para demek.

Anahtar Kelimeler Blog Yazılarında Nasıl Kullanılır?

Anahtar kelime araştırması yapıp yazacağınız yazıya karar verdikten sonra sıra bu anahtar kelimeleri kullanmaya geliyor. Anahtar kelimeleri doğru ve uygun yerlerde kullanarak yazılarınıza optimize ederseniz o anahtar kelimeye ait aramalarda üst sıralarda çıkma şansınız artar.

1. Yazı Başlığı

yazı başlığı


Anahtar kelimenin kullanılması gereken en önemli ve en etkili yer yazı başlığıdır. Hem okuyucuya hem de Google’a yazı hakkında fikir verir.

2. Kalıcı Bağlantı

kalıcı bağlantı


Kalıcı bağlantı ya da permalink dediğimiz şey yazıyı yayınladıktan sonra, o yazının URL’si yani adres satırındaki linkidir. Kalıcı bağlantıları düzenleyerek anahtar kelimenin de yer aldığı basit yapılara dönüştürebilirsiniz. Kalıcı bağlantılarda ı,ö,ü,ş,ğ gibi türkçe karakterler yerine i,o,u,s,g gibi karakterler kullanmanız gerektiğini ve kelimeler arasına boşluk yerine – veya _ kullanmanız gerektiğini hatırlatmak isterim.

3. Giriş – Gelişme - Sonuç

anahtar kelimeler


Yazının ilk 100-150, son 100-150 kelimesi ve yazı içerisinde anahtar kelime kullanmanız gerekir fakat aşırıya kaçmadan ve yazının doğal akışını bozmadan.

4. Alt Ve Title Tag

alt ve title tag


Yazınıza eklediğiniz resimlerin alt ve title tagleri olarak yani başlık ve alternatif metni olarak yazacağınız metinde anahtar kelime geçmesi o resmin hedeflediğiniz anahtar kelime ile ilgili olduğunu anlatır.

5. Arama Açıklaması

arama açıklaması


Meta description dediğimiz arama açıklaması arama sonuçlarında yazı başlığının altında gözüken kısımdır ve yazının ne ile ilgili olduğunu belirten bir açıklama içerir.

Son Sözler

Anahtar kelime araştırması yaparak ve bu anahtar kelimeleri belirtilen şekilde kullanarak rekabeti az aramalarda üst sıralarda çıkarak Google’dan tahmin edemeyeceğiniz kadar trafik kazanabilirsiniz. Herkese iyi bloglar…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Boomads ile Ünlü Markalardan Reklam Almak

Merhaba değerli bloggerlar diye başlamak istiyorum çünkü bu yazı tamamen sizi ilgilendiriyor. Şüphesiz sitelerden çok para kazanmak oldukça zor olsa da, akmasa da damlıyor diye tabir ettiğimiz kadar bir gelir elde ediliyor bloglarımız için. Öncelikle Boomads nedir bunun açıklamasını yapmalıyız. Hatta resmi olarak yaptıkları açıklamayı burada yayınlayayım. Öncelikle Boomads nedir bunun açıklamasını yapmalıyız. Hatta resmi olarak yaptıkları açıklamayı burada yayınlayayım. Boomads Nedir? Boomads uluslararası içerik pazarlama firmasıdır. Avrupa’nın en büyük yayıncı kuruluşlarıyla beraber, reklamverenler ile özgün içerik üreticileri ve kendi alanlarında fikir önderi olan kişileri biraraya getiren platformlar kurar. Boomads markanızın tüm dijital yayın ihtiyaçlarını karşılayan bir platform sunar. Markanız için özgün içerik üretimi ve etkileşimi yüksek yüzlerce blogger üzerinden dağıtımını sağlıyoruz. Peki yayıncılar için boomads nedir? Yani biz bloggerlar için. Yayıncılar Blogunuzdan, Facebo...

Blogger’ın Az Bilinen 4 Özelliği

İnternette blog açmanızı, yazmanızı, yönetmenizi sağlayan ücretsiz ve kullanımı en kolay platformu olan Blogger'ın tüm imkanlarından faydalanıyor muyuz? Bence çoğumuzun varlığından bile haberdar olmadığı pek çok özelliği var Blogger'ın. Bu yazıda çok az bilinen ve hemen hemen hiç kullanılmayan 4 Blogger özelliğinden bahsedeceğim. Keyifli  okumalar. 1. Kayıt Şablonu Özelliği Bu özellik yeni bir yazı yazmak için yazı panelini açtığınızda önceden girdiğiniz bir metnin ve kodun otomatik olarak orada yer almasını sağlar. Kayıt şablonu olarak eklediğiniz bir metin veya kod her yeni yazmak istediğinizde otomatik olarak çıkacaktır. Böylece her yazıda bulunmasını istediğiniz şeyi unutma derdine çare bulmuş olursunuz. Kayıt şablonu olarak istediğiniz metni veya kodu ekleyebilirsiniz ancak birkaç öneride bulunmak gerekirse: - Bu içerik Serdar Kara tarafından oluşturulmuştur.İçeriğin izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu...

Samanyolu galaksisinin en detaylı fotoğrafı çekildi

 Dünya corona virüsü salgını, kıtlık, iklim krizi, siyasi gerilim ve ekonomik darboğaz gibi "gündelik" sorunlarla mücadele ederken Avrupa Uzay Ajansı (ESA) aslında bunların ne kadar ufak olduğunu gözler önüne serdi. ESA, Samanyolu'nun en kapsamlı haritasını yayınladı. Avrupa Uzay Ajansı Dünya’nın içinde bulunduğu Samanyolu galaksisinin en kapsamlı ve detaylı 3 boyutlu haritasını kamuoyuna lanse etti. Avrupa Uzay Ajansı’nın 2013 yılından beri yıldızları analiz ve takip eden Gaia isimli uzay teleskobundan elde edilen verilerle paylaştığı harita bugüne kadar astronomlar tarafından yayınlanan en kapsamlı ve detaylı harita olarak kayıtlara geçti. Bu harita ile birlikte Samanyolu’nun yeni detaylarına ulaşmayı hedefleyen bilim insanları böylelikle galaksinin ne kadar büyük bir hızla genişlediğini ve zamanın başlangıcından beri ne ölçekte büyüdüğünü bulmayı amaçlıyor. Bilim insanlarının yayınladığı haritada 1.8 milyardan fazla yıldız bulunuyor. Avrupa Uzay Ajansı, “Gaia’dan elde ...