Ana içeriğe atla

Inbound Marketing Ve Bloglar

2011 yılının Şubat ayında oluşturduğum Blog Hocam’da bugüne kadar ısrarla üzerinde durduğum ve sizlere anlatmaya çalıştığım bir konu vardı. Pazarlama…

21. yüzyıl yani dijital çağda artık pazarlama faaliyetleri de dijital ortama taşındı ve biz bloggerlar da dijital pazarlamada önemli bir aracız. Bizi takip eden, ne anlattığımızı önemseyen, önerilerimizi dikkate alan insanlar var. İşte bu durum da markaların iştahını fazlasıyla kabartıyor ve blogları pazarlama stratejilerinde önemli yerlerde konumlandırıyorlar.

Dijital pazarlamanın da kendi içinde farklı çeşit ve yöntemleri olsa geleneksel yöntemlerin yerini insanlara değerli içerik sunarak onları markaya bağlama yöntemi aldı. Bu da “Inbound Marketing”in yükselişi demek.

Inbound Marketing Nedir?

Inbound marketing kavramı size yabancı geldiyse veya ilk kez duyduysanız basitçe anlatmaya çalışayım.


Inbound marketing, bir markanın, hedef kitlesinin ilgisini çekecek, onları cezbedecek içeriklerle bu kitlenin marka veya ürün hakkında daha fazla bilgi almasını, onları potansiyel müşteriye çevirmeyi amaçlayan pazarlama yöntemidir.

Sanırım bu kısa ve basit tanımlama bile inbound marketingde blogların/bloggerların önemi hakkında ipucu vermiştir.

Türkiye’de Inbound Marketing?

Inbound marketing aslında internetin yaygınlaşması ve tüketicilerin değişen satın alma davranışları sonucunda ortaya çıkan bir yöntem. Nasıl mı?

Çok uzağa gitmeyin ve kendinizi düşünün. Bir elektronik eşya veya kozmetik ürün satın alacaksanız. Yapacağınız ilk şey ne? Google’a girip arama yaparak söz konusu ürün veya marka hakkında araştırma yapmak değil mi? Yani artık tüketici araştırıyor, bilgi sahibi olmak istiyor, güvenmek istiyor.

Türkiye’de pek bilinmeyen inbound marketingin yakın zamanda tüm markaların öncelikli pazarlama yöntemlerinden biri olacağını öngörmek zor değil. Şuan için Türkiye’de bu işi cidiye alan ve yatırımlarını bu yönde yapan tek firma Netvent. Kısaca bu firmanın yaptıklarından bahsetmek isterim.

Netvent Ve Inbound Pazarlama

Inbound Pazarlama alanında tüm süreçleri kapsayacak şekilde Türkiye'de hizmet veren ilk şirket olan Netvent, Ankara Hacettepe’de ve İngiltere Read ing’de bulunan ek ib i i le bu alana yönel ik Ar-Ge çalışmaları yapmaktadır. Ar-Ge çalışmalarından ve uluslararası partnerler inden elde ettiği tecrübe i le markalara danışmanlık hizmeti sağlamaktadır. Hubspot, Searchmetrics, Moz, ve LRT gibi dijital dünyanın saygın şirketleri ile sağladığı iş ortaklıkları sayesinde markalara global ve güncel dijital stratejileri oluşturabilmektedir.

Bu arada Netvent’in dijital pazarlama ile ilgili özgün ve oldukça kaliteli içerikler yayınladığı bir blogu da var. Biz bloggerlar için oldukça faydalı içeriklerin yer aldığı bu blogu takip etmenizde de fayda var.

Blog Yazmaya Devam

Inbound marketing çok kanallı bir pazarlama yöntemidir. Fakat şunu da herkes biliyor ki internette görünür olmanın en etkili yolu bloglardır. Bu yüzden bloglar inbound pazarlamada baş rolü oynar.

Markalar kendi bloglarında yayınladıkları içeriklerin yanı sıra hedef kitlesinin takip ettiği bloglarda da içerik yayınlatarak potansiyel müşterilerine ulaşmayı ve onları etkilemeyi hedeflerler. Bu durum bloggerlara 2 farklı fırsat yaratır.

1. Markalara veya onların pazarlama faaliyetlerini yürüten ajanslar blogunuzda içerikler yayınlamanızı ister. Bu da sizin için hem okuyucu kitlenize uygun içerik hem de ekstra maddi kazanç demektir.

2. Markalar kendi blogları için daha fazla içerik üretmeye çalışacaklar. Bu durum kendi yazar kadrolarını kurmayı veya dışarıdan freelance yazarlar ile çalışmalarını gerektirecektir. Kendini ispat etmiş bir blogger iseniz markalar sizinle çalışmak için can atacak, karşılığında maddi olarak sizi tatmin edeceklerdir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Boomads ile Ünlü Markalardan Reklam Almak

Merhaba değerli bloggerlar diye başlamak istiyorum çünkü bu yazı tamamen sizi ilgilendiriyor. Şüphesiz sitelerden çok para kazanmak oldukça zor olsa da, akmasa da damlıyor diye tabir ettiğimiz kadar bir gelir elde ediliyor bloglarımız için. Öncelikle Boomads nedir bunun açıklamasını yapmalıyız. Hatta resmi olarak yaptıkları açıklamayı burada yayınlayayım. Öncelikle Boomads nedir bunun açıklamasını yapmalıyız. Hatta resmi olarak yaptıkları açıklamayı burada yayınlayayım. Boomads Nedir? Boomads uluslararası içerik pazarlama firmasıdır. Avrupa’nın en büyük yayıncı kuruluşlarıyla beraber, reklamverenler ile özgün içerik üreticileri ve kendi alanlarında fikir önderi olan kişileri biraraya getiren platformlar kurar. Boomads markanızın tüm dijital yayın ihtiyaçlarını karşılayan bir platform sunar. Markanız için özgün içerik üretimi ve etkileşimi yüksek yüzlerce blogger üzerinden dağıtımını sağlıyoruz. Peki yayıncılar için boomads nedir? Yani biz bloggerlar için. Yayıncılar Blogunuzdan, Facebo...

Blogger’ın Az Bilinen 4 Özelliği

İnternette blog açmanızı, yazmanızı, yönetmenizi sağlayan ücretsiz ve kullanımı en kolay platformu olan Blogger'ın tüm imkanlarından faydalanıyor muyuz? Bence çoğumuzun varlığından bile haberdar olmadığı pek çok özelliği var Blogger'ın. Bu yazıda çok az bilinen ve hemen hemen hiç kullanılmayan 4 Blogger özelliğinden bahsedeceğim. Keyifli  okumalar. 1. Kayıt Şablonu Özelliği Bu özellik yeni bir yazı yazmak için yazı panelini açtığınızda önceden girdiğiniz bir metnin ve kodun otomatik olarak orada yer almasını sağlar. Kayıt şablonu olarak eklediğiniz bir metin veya kod her yeni yazmak istediğinizde otomatik olarak çıkacaktır. Böylece her yazıda bulunmasını istediğiniz şeyi unutma derdine çare bulmuş olursunuz. Kayıt şablonu olarak istediğiniz metni veya kodu ekleyebilirsiniz ancak birkaç öneride bulunmak gerekirse: - Bu içerik Serdar Kara tarafından oluşturulmuştur.İçeriğin izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu...

Samanyolu galaksisinin en detaylı fotoğrafı çekildi

 Dünya corona virüsü salgını, kıtlık, iklim krizi, siyasi gerilim ve ekonomik darboğaz gibi "gündelik" sorunlarla mücadele ederken Avrupa Uzay Ajansı (ESA) aslında bunların ne kadar ufak olduğunu gözler önüne serdi. ESA, Samanyolu'nun en kapsamlı haritasını yayınladı. Avrupa Uzay Ajansı Dünya’nın içinde bulunduğu Samanyolu galaksisinin en kapsamlı ve detaylı 3 boyutlu haritasını kamuoyuna lanse etti. Avrupa Uzay Ajansı’nın 2013 yılından beri yıldızları analiz ve takip eden Gaia isimli uzay teleskobundan elde edilen verilerle paylaştığı harita bugüne kadar astronomlar tarafından yayınlanan en kapsamlı ve detaylı harita olarak kayıtlara geçti. Bu harita ile birlikte Samanyolu’nun yeni detaylarına ulaşmayı hedefleyen bilim insanları böylelikle galaksinin ne kadar büyük bir hızla genişlediğini ve zamanın başlangıcından beri ne ölçekte büyüdüğünü bulmayı amaçlıyor. Bilim insanlarının yayınladığı haritada 1.8 milyardan fazla yıldız bulunuyor. Avrupa Uzay Ajansı, “Gaia’dan elde ...