Ana içeriğe atla

Sorularla Google Analytics Kullanımı

Site istatistiklerini örenmek için kullanabileceğiniz en detaylı ve en başarılı araç Google Analytics’dir. Fakat öyle zannediyorum ki içerisinde çok sayıda ve detaylı veri olduğundan ya da terimlerle dolu bir arayüzü olduğundan insanlar bu aracı kullanırken zorlanıyorlar. Hatta çoğu kişi Analytics kodunu sitesine ekledikten sonra hesabına giriş bile yapmıyor.

Daha önce Google Analytics kullanımına dair detaylı ve görsel destekli bir yazı yazmıştım fakat geçen sürede Analytics’te pek çok değişiklik olduğu için yazı güncelliğini kaybetti. Ben de Analytics’in sık kullanılan özelliklerini soru-cevap şeklinde derlemek istedim. Böylece detaylara girmeden sitenizle ilgili en önemli verileri ve istatistikleri kolayca öğrenebileceksiniz.

1. Siteme Hangi Ülkeden Ve Şehirden Giriliyor?

Analytics Yer


Kitle > Coğrafi > Yer yolunu takip ederek seçtiğiniz tarih aralığında sitenizi hangi ülkeden kaç kişinin ziyaret ettiğini, bunların kaçının yeni ziyaretçi olduğunu ve bu ziyaretçilerin sitede kalma sürelerini görebilirsiniz. Eğer işi ziyaretçilerin hangi şehirden geldiklerini görmek isterseniz birincil boyut olarak ülke yerine “şehir”i seçmeniz yeterli.

2. Siteme Hangi Cihazlardan Erişmişler?

analytics mobil


Kitle > Mobil > Genel Bakış yolunu takip ederek sitenize bilgisayarlardan, tabletlerden ve yoksa cep telefonlarından kaç kişinin girdiğini görebilirsiniz. Mobil ve tabletten yapılan ziyaretleri eski dönemlerle karşılaştırırsanız ne kadar büyük artış olduğunu göreceksiniz. İşte bu yüzden sitemizin mobil versiyonuna çok daha fazla önem vermeliyiz.

3. Ziyaretçilerin Ne Kadarı Sitemi Tekrar Ziyaret Ediyor?

analytics geri gelenler


Kitle > Davranış > Yeniler – Geri Gelenler yolunu takip ederek ziyaretçilerinizin kaçının sitenizi ilk kez ziyaret ettiğini, kaçının daha önce de sitenizi ziyaret ettiğini görebilirsiniz. Buradaki verileri iki türlü yorumlayabiliriz. Eğer geri gelenler çok fazlaysa sadık bir kitleniz olduğunu söyleyebiliriz. Eğer yeni gelenler çok fazlaysa sitenizin tanıtım çalışmaları işe yarıyor demektir :)

4. Ziyaretçiler Sitemde Ne Kadar Kalıyor?

analytics katılım


Kitle > Davranış > Katılım yolunu takip ederek sitenizi ziyaret eden insanların sitenizde geçirdiği vakti öğrenebilirsiniz. Burada 0-10 sn vakit geçirenlerin çok olmasını şu şekilde yorumlayabiliriz; ya sitenize girdiklerinde onları kaçıran bir tasarımınız vardır, ya sitenize yanlışlıkla girmişlerdir, ya da aradıkları bilgiyi ilk 10 sn içerisinde bulamayıp sitenizden çıkmışlardır.

5. Siteme Hangi Kaynaklardan Gelmişler?

analytics kanallar


Edinme > Tüm Trafik > Kanallar yolunu takip ederek sitenize hangi kaynaklardan ulaşıldığı bilgisini görebilirsiniz. Direct, adres satırına doğrudan sitenizin adresi yazılarak veya sık kullanılanlardan tıklanarak yapılan ziyaretlerin değeridir. Organic Search, arama motorlarında yapılan aramalar sonucu sitenize ulaşanların değeridir. Üzerine tıkladığınızda hangi aramalardan geldiklerini görebilirsiniz. Social, sosyal medya sitelerinden gelen ziyaretçilerin değeridir. Üzerine tıkladığınızda hangi sosyal medya sitesinden kaç kişinin ziyaret ettiğini görebilirsiniz. Referral, başka sitelerde yer alan linkinize tıklayarak sitenize ulaşanların değeridir. Üzerine tıkladığınızdan hangi siteden kaç kişinin geldiğini görebilirsiniz. Email, maillerde yer alan linkinize tıklayarak yapılan ziyaretlerin değeridir.

6. En Çok Hangi Yazım Okunmuş?

analytics içerik


Davranış > Site İçeriği > Tüm Sayfalar yolunu takip ederek sitenizin en çok ziyaret edilen sayfalarını yani blogunuzun en çok okunan yazılarını görebilirsiniz. Burada ayrıca ziyaretçilerin her bir sayfada ortalama ne kadar vakit geçirdiğini ve kaçının yazıyı okuduktan sonra hemen sitenizi terk ettiğini (Hemen Çıkma Oranı) görebilirsiniz.

7. Sitemde Kaç Kişi Online?

analytics online


Gerçek Zamanlı > Genel Bakış yolunu takip ederek sitenizdeki online ziyaretçi sayısını, hangi yazılarınızı okuduklarını, hangi cihazlardan bağlandıklarını ve hangi kaynaklardan sitenize ulaştıkları bilgilerini görebilirsiniz.

Umarım faydalı olmuştur. Paylaşmaya değer bulup aşağıdaki butonları kullanarak sosyal medyada paylaşırsanız sevinirim. Google Analytics ile ilgili sorularınızı da yorum bölümünden sorabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Boomads ile Ünlü Markalardan Reklam Almak

Merhaba değerli bloggerlar diye başlamak istiyorum çünkü bu yazı tamamen sizi ilgilendiriyor. Şüphesiz sitelerden çok para kazanmak oldukça zor olsa da, akmasa da damlıyor diye tabir ettiğimiz kadar bir gelir elde ediliyor bloglarımız için. Öncelikle Boomads nedir bunun açıklamasını yapmalıyız. Hatta resmi olarak yaptıkları açıklamayı burada yayınlayayım. Öncelikle Boomads nedir bunun açıklamasını yapmalıyız. Hatta resmi olarak yaptıkları açıklamayı burada yayınlayayım. Boomads Nedir? Boomads uluslararası içerik pazarlama firmasıdır. Avrupa’nın en büyük yayıncı kuruluşlarıyla beraber, reklamverenler ile özgün içerik üreticileri ve kendi alanlarında fikir önderi olan kişileri biraraya getiren platformlar kurar. Boomads markanızın tüm dijital yayın ihtiyaçlarını karşılayan bir platform sunar. Markanız için özgün içerik üretimi ve etkileşimi yüksek yüzlerce blogger üzerinden dağıtımını sağlıyoruz. Peki yayıncılar için boomads nedir? Yani biz bloggerlar için. Yayıncılar Blogunuzdan, Facebo...

Blogger’ın Az Bilinen 4 Özelliği

İnternette blog açmanızı, yazmanızı, yönetmenizi sağlayan ücretsiz ve kullanımı en kolay platformu olan Blogger'ın tüm imkanlarından faydalanıyor muyuz? Bence çoğumuzun varlığından bile haberdar olmadığı pek çok özelliği var Blogger'ın. Bu yazıda çok az bilinen ve hemen hemen hiç kullanılmayan 4 Blogger özelliğinden bahsedeceğim. Keyifli  okumalar. 1. Kayıt Şablonu Özelliği Bu özellik yeni bir yazı yazmak için yazı panelini açtığınızda önceden girdiğiniz bir metnin ve kodun otomatik olarak orada yer almasını sağlar. Kayıt şablonu olarak eklediğiniz bir metin veya kod her yeni yazmak istediğinizde otomatik olarak çıkacaktır. Böylece her yazıda bulunmasını istediğiniz şeyi unutma derdine çare bulmuş olursunuz. Kayıt şablonu olarak istediğiniz metni veya kodu ekleyebilirsiniz ancak birkaç öneride bulunmak gerekirse: - Bu içerik Serdar Kara tarafından oluşturulmuştur.İçeriğin izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu...

Samanyolu galaksisinin en detaylı fotoğrafı çekildi

 Dünya corona virüsü salgını, kıtlık, iklim krizi, siyasi gerilim ve ekonomik darboğaz gibi "gündelik" sorunlarla mücadele ederken Avrupa Uzay Ajansı (ESA) aslında bunların ne kadar ufak olduğunu gözler önüne serdi. ESA, Samanyolu'nun en kapsamlı haritasını yayınladı. Avrupa Uzay Ajansı Dünya’nın içinde bulunduğu Samanyolu galaksisinin en kapsamlı ve detaylı 3 boyutlu haritasını kamuoyuna lanse etti. Avrupa Uzay Ajansı’nın 2013 yılından beri yıldızları analiz ve takip eden Gaia isimli uzay teleskobundan elde edilen verilerle paylaştığı harita bugüne kadar astronomlar tarafından yayınlanan en kapsamlı ve detaylı harita olarak kayıtlara geçti. Bu harita ile birlikte Samanyolu’nun yeni detaylarına ulaşmayı hedefleyen bilim insanları böylelikle galaksinin ne kadar büyük bir hızla genişlediğini ve zamanın başlangıcından beri ne ölçekte büyüdüğünü bulmayı amaçlıyor. Bilim insanlarının yayınladığı haritada 1.8 milyardan fazla yıldız bulunuyor. Avrupa Uzay Ajansı, “Gaia’dan elde ...